reklama

Cez okno

Ďalší upršaný deň a ja sa pýtam, čo s tým. Pozerám sa von a počujem všetko to rozprávanie, ktoré prináša ruch na námestiach v každom meste. Každodenný ruch, čo nemusí nikomu nič vravieť. No napriek tomu si nájdem chvíľu aby som si sadla a započúvala sa do toho zvuku mesta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Ďalší upršaný deň a ja sa pýtam, čo s tým. Pozerám sa von a počujem všetko to rozprávanie, ktoré prináša ruch na námestiach v každom meste. Každodenný ruch, čo nemusí nikomu nič vravieť. No napriek tomu si nájdem chvíľu aby som si sadla a započúvala sa do toho zvuku mesta.

Všetci sa ponáhľajú a kamsi utekajú, no mne sa dnes nechce ísť v tom rytme, ktorý udávajú všetci naokolo. Dnes budem mať vlastný rytmus, chcem si vychutnať vôňu dažďa a ten pocit, že ešte zima je ešte stále za dverami, a nemusím na seba obliekať ten ťažký kabát, čo na mňa pozerá z vešiaku na chodbe. Čo napadá vám keď sa prechádzate len tak po mestách? Ja sa pýtam hlavne jedno. Prečo sa vieme uspokojiť s tým, čo nám predostrú iní, byť takí ako všetci naokolo. Kvôli čomu sa v dobe, keď sa zo všetkých strán počúvame, aby sme sa nebáli vyjadriť svoj názor radšej tíško pochodujeme v rytme, ktorý príde z tej, či onej strany. Niekedy mám pocit akoby som sa nachádzala na maškarnom bále, kde si každý jeden nesieme svoju dokonalú masku aby nás nik nemohol usvedčiť z toho, čo naozaj prežívame. Chceme robiť dobrý dojem. Nie je to smiešne? Toto nás dnes učia, buďte ako ostatní, nechcite preraziť niečím, čo nie je dosť zaujímavé pre všetkých. Skloniť hlavu a hor sa do života. Kam sa podela kultúra v našich mestách? Z obchodov počuť hudbu, o rozsahu štyroch akordov a to nazývame „cool“. Ten zhluk, čo vzniká, keď sa započúvam do všetkého je omnoho prijateľnejší pre moje uši, než uvedomiť si, čo všetko sa v ňom nachádza. Možno to tak cítim len ja a možno sa tak cíti aj niekto iný, a tiež sa pýta to isté čo ja, ktovie. Všetok ten zhon dokáže upokojiť len ten ticho padajúci dážď, tomu je jedno, čo má kto oblečené, rovnako pokropí každého, kto mu skočí do cesty. Má svoju vlastnú reč, svoj rytmus. Krása. :) Síce už lístie opadalo a stromy sú o niečo smutnejšie než obvykle, napriek tomu, mi privádza tá krása prírody úsmev na tvár. Už nastal čas zatvoriť okno, otvoriť dvere a skúsiť sa predrať ulicami bez masky, aspoň v niečom sa odlíšiť od húfu ľudí, čo sú všade naokolo. Krásny deň prajem. :)

Luisa Szabová

Luisa Szabová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

človek milujúci umenie a ten, čo sa snaží aby najmä život bol umením.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu